lupa

Devítijamková hřiště v Karlovarském kraji - kvalita za výhodné ceny

Devítijamková hřiště v Karlovarském kraji - kvalita za výhodné ceny 5.10.2009

Karlovarský kraj je ideální golfovou destinaci s množstvím devíti- i osmnáctijamkových hřišť. Tento lázeňský region patří bezesporu k nejrozvinutějším golfovým oblastem v republice a důkazem toho je nejen samotný počet golfových hřišť, ale také fakt, že všechna osmnáctijamková se řadí mezi renomovaná hřiště Evropy a jsou dějištěm amatérských i profesionálních turnajů.

Ne každý ale vyžaduje reprezentativní resort s prvotřídními službami. Pro někoho může být limitem finanční stránka věci, jelikož ceny, jakkoliv jsou adekvátní, jsou na takovýchto hřištích zpravidla podstatně vyšší. Začínající golfisté nebo naprostí amatéři pak vyhledávají menší, klidnější a snadněji hratelné resorty a na mistrovská hřiště si troufnou až po nějaké době. Je asi zbytečné zmiňovat to, že cena fee na těchto hřištích je o poznání nižší. Všechna tato devítijamková hřiště jsou však velmi kvalitní a nacházejí se v nádherné krajině, což nabízí množství nejen golfových zážitků. Jedno z takovýchto hřišt se nachází mezi vodní nádrží Stanovice a letištěm v Olšových Vratech, pouhých pět kilometrů od věhlasného Golf Resortu v Karlových Varech. Golf Club Háje byl pojmenován podle blízko ležící vesničky a zatímco „velká“ karlovarská osmnáctka je spíše lesní a parková, jsou Háje hřištěm volných luk, remízků a okrajů lesa. Hřiště má velice přirozený charakter, jednotlivé jamky jsou umístěny v kopcovitém terénu, takže hráč zde při chůzi podá trošku sportovnější výkon. Nachází se zde několik rybníčků a kaskád a skutečnou chloubou je green deváté jamky, který je skoro celý obklopen vodou a hraje se odspodu, což vyžaduje skutečnou rozvahu při volbě hole i rány. Umístění tohoto hřiště, jež je podtrženo širokými výhledy na krajinu Slavkovského lesa a Krušných hor, přilákalo již mnoho hráčů a od roku 2005, kdy byl tento areál vybudován, si získalo již mnoho příznivců. Podobný charakter, tedy mírně kopcovitý terén, má i hřiště ležící na západní hranici s Německem, zhruba 20 kilometrů od Chebu. Hřiště Golf Club Luby patří stejně jako výše jmenované hřiště mezi ta levnější v České republice a je charakteristické velice strmým profilem. Většina jamek se tak hraje buď jen nahoru nebo dolů a obejít tuto devítku dvakrát je skutečně pořádný sportovní výkon. Přesto je toto hřiště díky celkovému charakteru vhodné pro méně náročné hráče a svou popularitu získalo i díky venkovské a kamarádské atmosféře, která zde vládne. Další hřiště, jež je mnohem rovinatější a s kratšími délkami jednotlivých jamek, najdeme v areálu Golfklubu Kláštera Teplá. Tento se nachází v blízkosti západočeského městečka Teplá, pouhých deset kilometrů od Mariánských Lázní. Profil hřiště se mírně svažuje, vysazené stromy nejsou příliš vzrostlé, vody je zde minimum, stejně jako bunkrů. Hrát zde však nemusí být nikterak lehké, a to zejména kvůli překážkám, které se tu a tam vyskytují v podobě shluku stromků nebo větších keřů, a také nevelkým greenům, které dělají problémy i hráčům s lepším handicapem. Přesto je toto hřiště ideální pro méně náročné a začínající hráče. Zajímavé golfové zážitky čekají na všechny návštěvníky Golf & Racing Clubu Karlovy Vary, jenž byl vybudován v areálu dostihového závodiště a nabízí velice kvalitní hřiště takřka v centru lázeňského města. Je atypické tím, že má osmnáct jamek s devíti odpališti, což znamená, že při odehrání standardních 18 jamek hraje hráč každou jamku dvakrát, ale na úplně rozdílné greeny. Hřiště je určeno i pro tzv. public klientelu, a proto na něm mohou hrát i golfisté bez zelené karty v doprovodu osoby, jejíž handicap je 54 a méně, či v doprovodu golfového trenéra. Většina golfových hřišť v Karlovarském kraji je spjata s významnou minulostí a tradicemi golfového sportu. Je však  zřejmé, že moderní zázemí a příjemnou relaxaci v nádherném přírodním prostředí nenabízejí pouze osmnáctijamková mistrovská hřiště, ale také ta menší a méně známá. To vše je v tomto kraji léčivých vod k dispozici jak členům golfových klubů, tak návštěvníkům z celého světa.

Zdroj: časopis Šepoty Greenů

Autor: KaterinaB

Golf Club Háje